Veelgestelde vragen over: Retourneren
Hoe kan ik retourneren?
Bij Flinndal mag je elk pakket zonder opgaaf van reden binnen 100 dagen retourneren. Wil je jouw pakket (gratis) terugsturen? Volg dan de volgende vier stappen. Je vindt ze ook achterop de pakbon bij je pakket.
- Stop de brief en het product terug in de doos
Als je een product terugstuurt, vragen wij je om een klantnummer of adresgegevens toe te voegen, zodat wij eenvoudig kunnen zien wie het pakket heeft teruggestuurd. Stuur daarom a.u.b. de pakbon of een briefje met klantgegevens en het (ongeopende) product samen terug. Je mag ook een herroepingsformulier invullen en terugsturen. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van een deze formulieren is echter niet verplicht en niet noodzakelijk. - Plak de doos dicht
- Schrijf ‘retour afzender’ op de doos
Een postzegel op het pakket is niet nodig! Zorg er wel voor dat je je eigen adres doorstreept. Het is voldoende om retour afzender op de doos te schrijven, een ander adres noteren is niet nodig, omdat ons retouradres staat vermeld op de achterzijde of smalle zijde (afhankelijk van het formaat) van de verzenddoos. Het pakket wordt dan verstuurd ons postadres: Postbus 5038, 2000 GA Haarlem. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd, willen retourneren via het postkantoor, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening. We kunnen deze kosten niet aan je teruggeven of verrekenen. - Doe het pakket in de brievenbus (een gewone straatbrievenbus van PostNL)
Ga dus niet langs het postkantoor. Het postkantoor rekent namelijk wel kosten voor het verwerken en terugzenden, welke we niet kunnen teruggeven.
Ondervind je problemen met het retourneren volgens ons stappenplan? Neem dan eerst contact met ons op. We zoeken graag met je naar een andere oplossing, zodat je alsnog gratis kunt retourneren.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Ik heb de verpakking geopend. Mag ik nog retourneren?
Nee. We vragen je tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product. Geopende zakjes voedingssupplementen waarbij de verzegeling na de levering is verbroken (de sluiting van de verpakking) kunnen we vanuit gezondheidsbescherming niet terugnemen. In het onwaarschijnlijke geval van een gebrek, ontvang je uiteraard een vervangend product of heb je recht op teruggave van het betaalde bedrag. Bewaar het product en neem contact op met de Klantenservice.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van goederen, dat verder gaat dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Is retourneren gratis?
Ja. Wij nemen de kosten voor het terugsturen van een product voor onze rekening, als je het stappenplan zoals omschreven op de achterkant van de pakbon of in de Veelgestelde Vragen volgt. Schrijf duidelijk ‘retour afzender’ op de doos en stuur het terug via de publieke brievenbus op straat. Je hebt dan geen postzegel nodig. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd of via het postkantoor, willen retourneren, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening. We kunnen kosten achteraf niet aan je teruggeven.
Ondervind je problemen bij het retourneren volgens ons stappenplan? Neem dan eerst contact met ons op. We zoeken graag met je naar een andere oplossing, zodat je alsnog gratis kunt retourneren.
Wordt bij het retourneren ook het Herhaalgemak automatisch stopgezet?
Nee, dit is niet vanzelfsprekend. Soms sturen klanten een pakket retour omdat ze teveel voorraad hebben, maar moet de Herhaalgemakbestelling actief blijven. Wil je je bestelling helemaal annuleren? Laat dit dan duidelijk aan ons weten. Een briefje met een stopzetverzoek bij het pakket dat je retourneert is in principe voldoende, maar het handigste is om via de Klantenservice of Mijn Flinndal je bestelling te annuleren, los van de retourzending.
Hoeveel bedenktijd heb ik om te retourneren?
Voor leden van de Thuiswinkel (zoals Flinndal) geldt dat ze voor klanten een bedenktijd van minimaal 14 dagen moeten aanhouden. Flinndal hanteert een nog ruimere termijn. Dit betekent dat je 100 dagen* de tijd hebt om aan te geven dat je het pakket wilt terug sturen, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om het pakket gratis te retourneren.
*De bedenktijd verstrijkt 100 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Dit geldt voor zowel 'eenmalige' bestellingen en Herhaalgemakbestellingen.
Wanneer krijg ik mijn geld terug na retourneren?
Heb je een product teruggestuurd? Dan krijg je je volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk weer terug, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding. Zodra wij het product retour hebben ontvangen of is aangetoond dat het product is teruggestuurd, zullen wij het geld naar je terugstorten.
Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Ik heb een pakket geretourneerd, maar ontvang een betalingsherinnering.
We vinden het vervelend als dit gebeurt. Laten we voorop stellen dat je niet hoeft te betalen voor een pakket dat je hebt teruggestuurd. Wanneer je een pakket volgens het stappenplan retourneert, dan wordt de retourzending doorgaans binnen 3 werkdagen verwerkt en het aankoopbedrag gecrediteerd. De ervaring leert ons, dat het soms voorkomt dat retourzendingen een korte tijd worden verzameld bij de post en in één keer bij ons binnenkomen. Soms kan het dan wel tot een week duren voordat we je retour ontvangen en kunnen verwerken.
Ontvang je een betalingsherinnering, terwijl je het pakket langer dan een week geleden hebt teruggestuurd? Neem dan contact met ons op.
Contact
Mijn Flinndal
Chat met onze klantenservice
Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten
Stuur ons een bericht via chat.
Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten
Stuur ons een bericht via chat.
Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag
Neem contact op via het contactformulier
Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag
Neem contact op via het contactformulier
Facebook Messenger
Gem. wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten
Ga naar Facebook Messenger
Gemiddelde wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten
Stuur ons een bericht via Facebook Messenger
Bedrijfsinformatie
Flinndal B.V.
Vestigingsadres: | Oerkapkade 5 2031 EN Haarlem (kantoor) |
---|---|
E-mailadres: | [email protected] |
KvK-nummer: | 34195553 |
BTW nummer: | NL 812582792 B01 |